Sidor

söndag, april 22

Första träningen med TSM

Efter att ha slitit på egen hand under vårmånaderna så hittade jag nu ett socialt sammanhang att träna i. Jag kommer inte ihåg hur jag hittade det men jag körde igång att träna med Anders Szalkai och hans grupp den 17 april. Ännu omedveten om vad kroppen kan och inte kan så slängde jag mig in i programmet för att klara halv maran på 1.45. Heja mig!!! Här kommer mina anteckningar från den veckan.

Vecka 16, 16 april - 22 april

Den här veckan går jag över på Szalkai’s program mot St:Eriks loppet under 1.45 minuter som startar den här veckan.

Tisdagspasset var ett gemensamt pass på Stadion, riktigt kul och inspirerande att träna på Stadion med en massa andra människor som också ska springa St:Eriks loppet.

image Här kan ni se linslusen stretcha i bakgrunden.

Det kommer att bli lite omkastningar den här veckan i schemat. I och med att tisdagspasset blev rätt tungt och jag ska till läkaren tidigt torsdag morgon så kommer jag att köra ett pass mindre än planerat den här veckan. Torsdagspasset kommer att strykas helt och jag kommer att köra lätta distanser både fredag och söndag.

Måndag

Tisdag

Onsdag

Torsdag

Fredag

Lördag

Söndag

Vila

Lätt distanslöpning, 7 km (*)

Gemensam träning på Stadion, ett kortare distanspass + löpskolning.

Vila

Lätt distanslöpning, 7 km (*)

Lätt distanslöpning

5 km (*)

Styrketräning

Vila

Medelhård distanslöpning

6 km (*)

Tempo 5.20

(*) Tempo 5.40 minuter/km lätt distanslöpning (enligt program)

Så här blev min träningsvecka

Dag

Träning

Sträcka (km)

Tempo(min/km)

Tid (min)

Puls % (avg)

Måndag

Vila

       

Tisdag

Enligt ovan (1)

4,2

6,23

27

160

Onsdag

Vila

       

Torsdag

Utgår

       

Fredag

Enligt ovan

6,8

7,03

48

146

Lördag

Vila

       

Söndag

Lätt distans 8km (2)

10,5

7,03

74

146

Totalt

3

(1) Kortare distans (4km) + 30 min löpskolning. Löpskolningen bestod av:

  • Tripping
  • Skipping
  • Kickback i vart tredje steg
  • Kickback i varje steg
  • Stepping, kicka framåt med raka ben
  • Mångsteg
  • Utfallsgång
  • Spring i sidled

(2) Körde här ett mycket lugnt långpass på 10.5 km. Sprang runt söder, superhärligt, måste lägga in den här typen av pass med låg puls lite oftare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Profillänk på Facebook

Carina Boréns Facebook-profil