Sidor

torsdag, mars 10

Turistlöpning till Spanien

Idag har jag haft en riktigt soft dag. Hoppade över morgonjoggen, försov mig så jag missade yogan. Så startade min dag idag och sen har den fortsatt i samma softa anda.

Vi samlades runt tio för att jogga bort till Villa Real och sen ta båten över till Spanien. Vi var ett gäng på runt 30 personer som följde med. Vädret var fantastiskt och den spanska glassen smakade ljuvligt i solen. Stannade i byn där runt en timme innan vi vände tillbaka hem igen.

20110310-IMG_0723I flygande fläng på väg mot Spanien

20110310-IMG_0761 
Hela sköna gänget i Spanien på … Spanska trappan…

Eftermiddagen fördrevs i solen nere på stranden, hur skönt som helst att få lite soltimmar och strandliv mitt i all träning. Det var underhållning också, friskis o svettis (försökte) hålla ett Fuegopass nere vid stranden så vi satt där och hoppades på riktigt bra underhållning. Tyvärr så var inte tekniken med dem utan musiken strulade i ett, det var mest dansstopp de körde. Tills sist gav både de och vi upp och gick hem.

20110310-IMG_0805

Hem för att köra dagens sista joggpass. Jag tvekade länge och väl om jag verkligen skulle vara med på passet men bestämde mig i sista sekund för att köra. Det blev dryga sju kilometer i lugnt tempo på relativt pigga ben. Bra mycket piggare än under joggen till Spanien i alla fall och definitivt piggare än gårdagens långpass. Nu är det bara att ladda inför morgondagens bergspass, då vi också planerar att springa hem. Det kommer att bli runt marathondistansen i så fall. Hoppas att benen är med mig då!!

4 kommentarer:

  1. Du kommer att vara superladdad så det blir säkert inga problem! Klokt med en softare dag! :-)

    SvaraRadera
  2. Åh vad ni har det härligt. Men snart är det min tur... Hoppas bergspasset gick bra och att ni hittade hem. HelenaA

    SvaraRadera
  3. Ingmarie -> Det blev ett blött men superroligt bergspass!!

    Anna -> Vi prickade in veckans regnigaste dag för bergspasset :)

    HelenaA -> Japp, vi hittade, det var flera som var med som hade superkoll på läget :)

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Profillänk på Facebook

Carina Boréns Facebook-profil