Sidor

tisdag, augusti 18

En solig historia

Då jag inte är i världens bästa form så bestämde jag mig i helgen när jag skulle springa midnattsloppet tillsammans med tio kollegor för att ta det lugnt. Jag tippade att jag skulle orka runt milen på runt 1.05, med tanke på formen.

"Då tar jag rygg på dig", sa Jocke som hade som mål att springa under 1.05 vilket var hans tidigare pers. Sagt och gjort, vi startade ihop och sprang tillsammans zickzack mellan alla miljoner människor som också visst skulle springa den här kvällen. Vi kämpade tillsammans hela vägen, tog det lite lugnare i uppförsbackarna och tröck på nedför. Men vi fixade det, Jocke blev jätteglad och det blev jag också, riktigt skoj att kunna hjälpa och peppa en annan människa till bra resultat. Jag körde alla Mias och Staffans knep och pepptalk, som de tidigare kört med mig, när jag sprang med Jocke och det funkade superbra.

Grattis Jocke!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Profillänk på Facebook

Carina Boréns Facebook-profil