Sidor

torsdag, augusti 13

Intressant laktattest

Var hos skogen igår för att göra ett andra laktattest. Jag kände att det skulle bli oerhört intressant att se hur mina värden har förändrats sedan sist. Jag har ju en känsla av att jag inte har blivit något bättre alls, tycket att träningen nästan alltid är jättetung och att jag inte ens klarar av att hålla någorlunda låg fart ens i lågpulspassen. Jag har också tyckt att jag har haft svårt att hålla nere pulsen, det har jag skrivit om ett antal gånger förut.

Jag fick en del svar, inte något svar på varför det är som det är men en bekräftelse på att min känsla faktiskt inte är helt fel. Jag tycker det var skönt att få en bekräftelse på att det inte bara är jag som är lat och gnällig utan att det faktiskt finns fakta på en förklaring.

Jag har tyvärr inte fått mina dokument ännu från skogen så jag har inga konkreta siffror att ge här, de kommer i ett senare blogginlägg.

Vad han kunde se direkt är att mina laktatvärden inte har förbättrats ett endaste dugg... De ligger kvar på exakt samma nivå som vid förra testet. Christer tyckte att mina värden på de låga tempona borde ha förbättrats en del då jag har kört väldigt mycket lågpulsträning. Nästa sak han kunde konstatera var att min puls var mycket högre vid de låga tempona än förra gången, de låg i de lägre delarna 10 - 20 slag högre än förra gången vilket är anmärkningsvärt. I de högre tempona låg de bara ett par slag över men ändock över.

På tisdag nästa vecka ska jag till Sofia hemmet och göra en spirometri-test och därefter ska jag tillbaka till läkaren och få svar på alla prover som har tagits. Jag kommer också att ta med mig mina siffror från mina två laktattester till honom så att han även kan ta med de i sin analys.

Återkommer med resultat från den här soppan.

3 kommentarer:

  1. Det är bara att hoppas på att dom kommer på vad det hela beror på.
    Kanske något piller kan göra susen..

    Men jobbigt är det ju när man inte vet orsaken.

    Kram på bästaste syster

    SvaraRadera
  2. Intressanta tester, även om du kanske är lite besviken på utfallet. När var det du gjorde första testet? Har du fått något program av Skogen som du följt?

    SvaraRadera
  3. Mia -> Ja något brunt äckligt piller kanske är lösningen på mitt problem :-) jammi!!!

    Sofia -> Jag gjorde förra testet veckan efter marathon och har följt program från Skogen sedan dess. Så jag har ju verkligen siffror att jämföra med. Ska göra spirometri test på tisdag, får se vad det ger.

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Profillänk på Facebook

Carina Boréns Facebook-profil