Sidor

måndag, augusti 10

Tillbaka

Nu har jag varit frånvarande väldigt länge. Har helt enkelt tagit semester från det mesta förutom träningen, den har hållt i sig någorlunda. Det har tyvärr inte blivit så mycket kvalitet men en hel del långa sköna pass. Nu är det dags att det blir ordning på torpet igen med bloggandet och tränandet.

Igår körde jag ett långpass tillsammans med lite folk från TSM, jag och Marie kämpade tillsammans i de bakre leden och fick ihop hela 23 km i värmen. För varmt var det, helt j-a sjukt varmt. Så nu kommer det att bli två dagars välbehövlig vila.

På onsdag är det spännande värre, då är det dags för nästa laktattest hos Skogen. Då jag har haft en känsla att min form snarare har gått nedåt än uppåt så ska det bli oerhört intressant att se hur mina värden har förändrats. Det skulle ju kunna vara så att den sviktande formen kan bero på att jag har tränat relativt mycket i sommar och att det faktiskt har varit rätt varmt under de allra flesta pass. Jag kan inte riktigt svara på idag hur jag faktiskt fungerar i värmen, kanske att kommande lite svalare vecka kan svara lite på det.

En kort sammanfattning av vecka 31:
Förutom lite core-träning så blev det strax över 6 mils löpning. Planen var att springa över 10 mil men jag fick inte till det. Tappade gnistan i slutet av veckan och tog en extra vilodag istället för tänkte två pass om dagen.

En kort sammanfattning av vecka 32:
Inte alls lika mycket löpträning som förra veckan, fick ihop strax under fyra mil. Det som kan vara värt att nämnas är att jag på torsdagen körde ett fartlekspass som var lite kul. Jag körde helt på känsla och sprang i fartdelarna i 4-4.30 tempo vilket är ruskigt snabbt i min värld. Det kändes ganska bra att sträcka ut ordentligt. Jag var också en heldag ute i Grönbrink och klättrade, det var helt underbart. Det får absolut lov att bli lite mer klättring nu framöver.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Profillänk på Facebook

Carina Boréns Facebook-profil