Sidor

söndag, augusti 16

Laktattest siffror

Nu har jag fått rapporten från Skogen med de korrekta pulsvärdena. Jag tror inte att jag kommenterar nedanstående så mycket mer än att förklara vad kurvorna anger.

Det är två laktattester som jag nu har gjort, den första gjorde jag veckan efter marathon den 6 juni, det är den blå prickade kurvan nedan. Den röda nedan är den test jag gjorde nu i onsdags. Jag sprang i exakt samma tempo under båda testerna, dvs började i tempo 7.30 minuter/km och körde fem intervaller, så den sista var i 5.30 tempo. Vad som är anmärkningsvärt är att som ni ser är min puls i de nedra tempona betydligt högre än vid förra testet.

Jag har ingen aning om vad det beror på, ska nu på tisdag göra en spirometritest på Sofia hemmet och ska därefter tillbaka till läkaren på Sofiahemmet och få en samlad rapport om mina värden. Återkommer med ett inlägg om resultaten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Profillänk på Facebook

Carina Boréns Facebook-profil