Sidor

onsdag, mars 25

Första träningen med Linnéa

Igår kväll var mitt första träningspass med Linnea. Men det kommer med all säkerhet inte bli det sista. Det var full fart från början, med mina mått mätt, uppvärmning 3 km i 5.50 tempo. Jag springer normalt inte så fort ens på mina medelhårda distanser... 

Efter uppvärmningen var det dags för 1km- intervaller över årstabron. 1km meters intervaller över årstabron!!!!! Fatta hur jobbigt det är när det är kallt och blåsigt och man knappt ens kört den typen av intervaller förut. Det har i och för sig stått på schemat vid några tillfällen, men varje gång jag har försökt så har jag dött vid 400, gett upp och övergått till 200/300/400 metersintervaller beroende på hur långt jag orkat den specifika intervallen. Men några 1km -intervaller har det absolut inte blivit. 

Igår kväll var det som vanligt väldigt jobbigt, men vilken skillnad när man tränar med andra och man hör Mia och andra Linneaner skrika och heja på, då får man lite extra kraft. Jag orkade hela 4 intervaller varav den sista kändes bäst. 

IK Linnéa med alla dessa glada och positiva människor tror jag kommer bli mitt framgångsrecept för att klara min dröm att springa milen under 50 minuter. 

Så ni Linneaner som läser detta, jag kommer tillbaka!! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Profillänk på Facebook

Carina Boréns Facebook-profil