Sidor

söndag, mars 1

Första dagen, tidig uppstigning

Idag blev det riktigt tidig uppstigning, var uppe redan vid 4.00 imorse för att hinna ta mig till Arlanda via taxi och buss i tid. Incheckningen stängde strax efter sex och jag var där kvart i så det var perfekt, hann med att käka frukost också innan boarding.

Väl framme i Faro, där vi landade vid halv tio lokal tid, så bussades vi till hotellet, var där runt 11, satt bredvid en tjej, Selia, som var där med två kompisar. Då vi inte fick våra rum förrän efter tre så gav vi oss ut för att käka lunch. Käkade lunch med Selia och hennes kompisar , Katja och Marianne. 

Vädret är relativt soligt men blåsigt så ända in i bomben. Rätt ok temperatur, runt 15 grader men som sagt det blåser smådjävlar.

Rummet är bra, rätt stort och med en balkong i söderläge med utsikt över havet, precis som jag beställt.

Efter incheckning var det dags för dagens första och enda träningspass. En jogg/promenad/stavgångsvariant. Jag tänkte att , perfekt jag tar promenaden, men det verkade brinna inne så jag fann mig själv löpandes fast jag inte skulle, Det blev en kort runda på runt 5km med gång för min del den sista biten. Kändes lite i benet trots det lugna tempot och den korta sträckan. Innan passet så körde jag en massage/voltaren/liniment behandling. Det är bara det att det gör så j-a ont att massera, känns som om jag är rejält öm i musklerna på benen. Efter passet så körde jag varma/kalla duschar på benen och så mer voltaren. 

Efter en förvirrad middag så hade Anders Salkai föreläsning. Han berättade sin historia varför och hur hans löparkarriär har tagit olika vändningar. Intressant. Nu är det bara en sak kvar zzzzzzzzz. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Profillänk på Facebook

Carina Boréns Facebook-profil