Sidor

lördag, mars 28

Premiärmilen - not --> blev Långpass

Innan jag for hem idag var jag och hämtade upp min biljett till Premiärmilen imorgon. Jag har dock ännu inte bestämt mig för vad som är bäst, att springa milen fort eller att få in ett långpass under morgondagen. Jag tar beslutet imorgon. När jag kollar tillbaka i min löpardagbok så ser jag att jag bara har sprungit två långpass på de senaste fyra veckorna, och då det är långpassen som är de absolut viktigaste passen för en marathonlöpare så känns det som om jag borde prioritera dessa.

Hoppade över Premiärmilen till förmån för ett långpass. Långpasset förra veckan kändes så tungt så jag kände att jag behöver ett extra långpass. Dagens långpass kändes fantastiskt bra, höll igen de första 5-6 km för att därefter köra på känsla, vilket innebar att det blev ett riktigt bra tempo till sist. Känns som om träningseffekten från Portugal äntligen börjar komma. Idag kändes det till och med som om ett tempo strax över 6-minuter var lungt, har jag aldrig känt förut. Fantastiskt!!!! Sett i backspegeln den här veckan så är det faktiskt tre pass som har känts riktigt bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Profillänk på Facebook

Carina Boréns Facebook-profil