Sidor

fredag, november 5

Jag är lite arg…

Jo, så är det faktiskt, jag är lite arg och lite rädd. Jag är arg på TSM, japp ni läser rätt. Men varför är jag det då? Jag gillar ju att springa med dom, jag gillar konceptet, ledarna och kompisarna. Ja, jag gillar det ju, men varför är jag då arg?  Fast mest arg är jag förstår på att jag känner mig orolig för det här, TSM gillar jag ju faktiskt!!

IMG_0802 Jo, förra veckan när det var run-off så bestämde jag mig för att springa med 4.00-timmars gruppen. Det kändes lite tungt då för att de hade flyttat om lite så att den gruppen sprang sist av de snabbare grupperna, istället för som tidigare först av de långsammaste. Nåja, jag tänkte att jag får väl bita i och så får jag väl släppa gruppen om det skiter sig. Då trodde jag att det var en tillfällighet att de hade lagt grupperna på det viset.

Idag kollade jag hur det skulle vara på söndag, vilken sträcka vi ska springa och upptäcker att det är samma (o)ordning i grupperna på söndag också. Det vill säga 4.00-timmarsgruppen kommer att ligga sist av de snabbaste grupperna. Nu funderar jag på om det kommer att vara så?

Det sätter i så fall lite käppar i hjulet för min planering. Jag hade ju tänkt att springa med 4.00-timmarsgruppen i år och kände mig rätt trygg med att springa i den med vetskapen om att alltid kunna släppa gruppen och “halka” tillbaka ner till de långsammare om det skulle behövas. Med den vetskapen skulle jag kunna gå ut hårt varje gång.

MEN om det nu kommer att vara så att 4.00-timmars gruppen ska springa sist bland de snabbare grupperna så innebär det att jag inte kan vela… Jag måste bestämma mig för att ORKA springa hela passet i den gruppen. Nu känns det lite läskigt, jag vet att den gruppen egentligen är lite för snabb för mig. Springer jag där så kommer jag, för det första hela tiden vara sämst, långsammast och ha det riktigt spyjobbigt, jag kommer ibland att behöva släppa gruppen eller sinka den. Det känns inte bra!

Hur ska jag nu göra?

4 kommentarer:

  1. Är det bara långpass ni kör ihop i tsm? Vet inte men jag skulle nog föredra att springa just långpassen) med en sämre grupp isf. Har hört att tempot inte hålls så värst bra och det går mycket snabbare än det ska och då blir det ju alldeles för tufft. Varken bra för självförtroendet eller något annat. Långpassen ska ju vara bekväma (även om distansen såklart känns)! Övriga pass kan du ju springa med 4h-gruppen. Om det går?

    SvaraRadera
  2. Förstår din oro - men du måste våga att testa, om du nu skulle halka efter vad gör väl det då? I värsta fall får du ta dig tillbaka till Stadion själv. Och där är jag och väntar på dig :)

    SvaraRadera
  3. Om du vill kan jag köra lite löpskolning
    (bra hållning,hög frekvens,kort steglängd,knälyft,armpendling,backteknik
    uppför och nerför backar)
    med dig och se om jag inte kan få dig att
    springa lite snabbare typ 9:15 på Östermalms
    IP då långpasset ska starta därifrån 10:05...

    Hans E/IF Linnea

    SvaraRadera
  4. Andréa -> Nja, just nu är de ju inte så långa men mestadels är det ju långpass på söndagarna. Fast det är nog egentligen inte förrän efter jul som de kan klassas som sådana. Än så länge är de rätt korta. Jag vet, det är ju precis det som jag blir lite osäker på att de går lite fort ibland, samtidigt som jag lovat mig själv att inte fega... dilemma. Jag testar nog att köra med 4timmars imorgon också och känner efter... '

    Marie -> Sant, jag hittar ju i Stockholm så det är ju egentligen inte så farligt. Jag bara inte tycker om att känna mig så dålig jämnt... Men men nån ska ju vara det också :) Jag får bära den fanan högt.

    Hans -> välkommen hit! Tack vad snäll du är. Fast vad jag förstår så är det just löpskolning som ska gås igenom rätt mycket imorgon så 45 minuter extra löpskolning innan skulle nog ta knäcken på mig. Tack snälla för tanken och erbjudandet!!

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Profillänk på Facebook

Carina Boréns Facebook-profil