Sidor

tisdag, november 2

Jag håller tummarna

I helgen är det VM 100km i Gibraltar och jag tycker det ska bli jättespännande att följa våra svenska stjärnor. Tre stycken har blivit uttagna och ska ner och kämpa. Jag håller alla tummar och tår jag bara kan för att det ska gå bra för dem.

Jonas Buud
jonasbuud Morakille och troligtvis vårt största hopp. Han har i och för sig haft lite otur nu under hösten och drog först på sig en liten skada i vaden under Berlin marathon. Sen brände han foten på hett vatten och blev hindrad att springa under ett par veckor. Jag har sett honom i action vid två tillfällen och har blivit lika imponerad varje gång. Första gången var på TEC i våras, då han varvade mig fem gånger innan han till sist gick i mål. Andra gången var på Swiss Alpine i somras då jag hade förmånen att få se honom flyga förbi mig då jag sprungit 34 kilometer. Han vann naturligtvis båda dessa lopp på fantastiska tider.

Daniel Nilsson
daniel Springer för Studenternas och är också en fantastiskt duktig kille. Även denna kille har jag sett i action på nära håll. Första gången var på TEC i våras då han sprang 50 miles och sprang tillsammans med Jonas Buud hela sträckan. Jonas Buud fortsatte ju då 50 miles till. Jag såg också hans framfart då jag var funktionär på Uppsala Monster Tour i höstas då Daniel imponerade och sprang 100km på fantastiska 7.23. Jag tror det var det loppet som Daniel kvalade in till VM med.


Gloria Vinstedt

gloriav Den här fantastiskt duktiga tjejen tror jag vi kommer att få se mycket av i ultrasammanhang framöver. Hon har börjat springa ultra nu i år och gått från klarhet till klarhet. Springer liksom Daniel för Studenterna i Stockholm. Henne träffade jag på första gången på Swiss Alpine i somras där hon sprang så fantastiskt bra och tog sig i mål som fjärde dam på den tuffa sträckan. Efter det så har hon briljerat både i Uppsala på Uppsala Monster Tour som hon tog hem helt utan motstånd. Även SUM, Sörmlands Ultra Marathon tog hon hem nästan halvtimmen före tvåan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Profillänk på Facebook

Carina Boréns Facebook-profil