Sidor

måndag, juli 27

Semestertider = semesterbloggande

Det här med semester är ju bra, jag borde ha hur mycket tid som helst jämfört med när man jobbar att uppdatera bloggen men det är snarare tvärtom. Bloggen går på halvfart... kommer bli bättre när rutinerna är på plats i och med jobbande igen.

Vad som däremot inte har tagit semester så är det min träning. Jag kämpar på i sommarvärmen men tycker att jag har kommit in i en rejäl svacka. Träningen känns tung, det spelar ingen roll om det är intervaller, snabbdistans eller lågpuls-pass, trögt och jobbigt är samtliga typer. Det som är mest oroande är ju problemet som jag skrivit om tidigare att jag får stora problem med andningen i kvallitetspassen. Jag får inte ner luften i lungorna utan hyperandas högst upp i luftrören. Jag var hos en läkare i torsdags på Sofia-kliniken för att se om det verkligen är något som är galet rent fysiskt. Han tog en massa prover inkl lungröntgen. Jag ska även på spriometri den 18 augusti och därefter tillbaka till läkaren på återbesök för att se vad testerna har gett. Återkommer med resultat kring det senare.

Så blev vecka 30
En vecka vecka med bra mängd, blev hela 58,6 km härlig blandad träning.

MåndagResdag
Genomfört, väldigt jobbigt ;-)
TisdagIntervaller 6*3minInställt, kände mig fortfarande sliten i kroppen efter fjällvandringen.
OnsdagVila
Körde lite av fartlekspass, körde helt på känn för att se om kroppen var återhämtat från i helgen. Galet hög puls, och andningsproblem, bokade läkartid när jag kom hem.
TorsdagSnabbdistans 40-60 minInställt, läkarbesök på morgonen
FredagVilaKörde gårdagens snabbdistans idag istället. Kändes väldigt tungt, har på tok för hög puls.
Lördag LågpulspassGenomfört, körde ett backigt lågtempopass för att testa. Kändes bra i benen men pulsen fortfarande väldigt hög.
SöndagLågpulspassGenomfört, härligt socialt långpass med vänner. Ny runda runt Mälarhöjden, riktigt bra runda.

Samling vid slussen för ett härligt gemensamt långpass. Initierat av Linda. De som var med var förutom jag själv och Linda, Marie, Helena, Ingrid, Peter, Daniel, Jossan, Micke och Kalle.

Första stoppet, Vinterviken

Nu har vi kommit i "mål". Här sprids vi för vinden, några tar här tunnelbanan, några fortsätter södermälarstrand till slussen och jag själv får sällskap av Marie, Peter, Kalle och Daniela bort mot Skanstull.

Ojoj, här slank ju en bild med på min alldeles egna nyinköpta bil. Fin va :-)

4 kommentarer:

  1. Duktig du är som kämpar på trots att det tar emot med andningen. Hoppas det inte är något allvarligt.

    Och vilken din bil! Och en BLÅ!..*skrattar*...

    SvaraRadera
  2. Tack för trevligt sällskap på långpasset igår:-),men det där med andnigen låter inte bra :-(
    Hoppas det ordnar sig till det bättre!
    BRA val av bil:-) Jag kör oxå(delvis) Ford Focus men är lite avundsjuk på din som har både flexifuel och snyggare färg ha ha!
    CU! /Kalle.

    SvaraRadera
  3. Tänk possitivt, det kunde har varit mycket värre, du kommer igen, jag lovar - snart springer vi tillsammans igen :o)

    I morgon börjar min väg tillbaks, så att jag också kan vara med på era fina, roliga och skäna långpass (kanske inte de närmaste veckorna men sen :o).

    Som jag skrev i Mias logg, nu skiter jag i smärtor och alla magproblem, tills jag får ett svår så sk jag försöka att komma tillbaks och sen får det bli bakslag om det nu blir det, all tid jag gör nu vinner jag säkert på i höst....eller tvärt om!

    Nästa vecka tänkte jag göra mitt nya intågande i IF Linnéa, dock längstbak och långsamt, sakcar jag efter så får jag väl göra det och så kanske jag är klar med uppvärmningen när ni är klara med alla andra övningar ;o)

    Ses nästa vecka! :o) :o)

    I morgon ska jag gå en liten tur, eller kanske kanske små små jogga med knappt styrfart - mer orkar jag nog inte.

    Ha det gött!

    SvaraRadera
  4. Ja du Mia, en blå :-), dom e ju bra...

    Hej Calle!! tack själv det var jättekul att det var så många som slöt upp till passet. Ett pass med mersmak.

    Maria -> Ja jag kommer igen. Stort lycka till med träningen, hoppas att du kan träna lite i alla fall. Ser fram mot att träffa dig nästa tisdag! Kram på dig!!!

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Profillänk på Facebook

Carina Boréns Facebook-profil