Sidor

söndag, juni 28

Så blev vecka 26

Inte lika mycket mängd som förra veckan, bara 44 km. Har haft känningar i halsen mer eller mindre hela veckan vilket gjorde att jag missade en del planerade träningar. Hoppas på en bättre vecka nästa vecka.

MåndagMorgon: Styrka
Genomfört
TisdagIntervaller 6*3minGenomfört, 6 intervaller i runt 5.05 tempo. Klart bättre än förra veckan.
OnsdagMiddag: 90 min lågpulspass
Kväll: Kl
ättra med Ingela
Genomfört, lågpulspass i Hagaparken på lunchen

Inställt. Tanken var att flytta klättringen till helgen men inte heller det gick i lås.
TorsdagSnabbdistans 15-30 minInställt pga halsont
FredagMorgon: StyrkaInställt. tog en lång sovmorgon istället för att se om jag blev bättre.
Lördag Lågpulspass 120 minKörde torsdagens snabbdistans idag. Höll 5.59 tempo o snittpuls 156. Helt ok.
SöndagLågpulspass 60 min
Yoga
Körde gårdagens lågpulspass. det blev 15km, 116 minuter i 7.45 tempo, snittpuls 136
Ej genomfört

4 kommentarer:

  1. Vad kör du för yoga? Hemma själv, eller går du på pass någonstans?

    SvaraRadera
  2. Jag kör ashtangyoga hemma framför en tv:n. Har en dvd som jag tycker är jättebra som Viveka Blom Nygren har gjort. Hon har gjort tre dvd:er med olika nivåer. Själv kör jag nybörjar-varianten (mellannivån) av yogan som jag tycker räcker till alldeles utmärkt. Riktigt bra komplement till både löpningen och klättringen faktiskt.

    SvaraRadera
  3. Ska nog också damma av mina gamla DVD:er... jag är alltid lika nöjd varje gång det blir av, tyvärr håller det oftast bara någon vecka om året ;)

    SvaraRadera
  4. Ja, gör det, det är himla skönt med yoga, man sträcker ut och tänjer kroppen mycket mer än man någonsin gör på en stretch. Grymt skönt, ska nog yoga lite ikväll:-)

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Profillänk på Facebook

Carina Boréns Facebook-profil