Sidor

tisdag, juni 29

Roliga saker på gång!!

Den 21 augusti ska vi återigen ge oss upp till Dalarna och följa fädernes spår, vi ska springa Vasastafetten. Vi var ett gäng från IF Linnéa som sprang denna fantastiskt roliga stafett förra året, närmare bestämt tio stycken då det är just tio sträckor som ska avverkas.

P1010780 Förra årets glada gäng efter målgången i Mora!!

Idag var det ett första möte för att planera lite inför loppet. I år ska vi till och med ha med två lag. Vilket innebär en löparfest en helg för inte mindre än minst tjugo personer. Ikväll så släppte Ken bomben, bomben om vem som skulle springa vilken sträcka. Vi diskuterade igenom vad som skulle behöva planeras till den helgen, vi måste ha tre bilar per lag, tider ska estimeras och kräftor ska inhandlas. För traditionen från förra året med en följande kräftskiva kan vi självklart inte bortse från.

Förra året så hankade jag mig fram i en 4.4 km nedförsbacke. I år ska jag få springa halvmilen längre plus äran att få ta laget i mål, jag kommer att få springa med stafettpinnen genom målportalen i Mora, snacka om coolt! Jag hoppas att jag i år kan prestera på topp! Det ska bli galet kul i alla fall!

2 kommentarer:

  1. Åh vad roligt! Vilken ära! Du kommer att klara det galant! Ha nu riktigt kul i Davos!

    SvaraRadera
  2. Tack Ingmarie!! Jag ska har roligt i Davos för dig också!! Synd att du inte kunde följa med oss!

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Profillänk på Facebook

Carina Boréns Facebook-profil