Sidor

tisdag, juni 8

Yepppiiiiii!!!

20100521-DSCN1028 Ja, det är så det känns just nu. Loppet i lördags, har nu börjat sjunka in och det börjar faktiskt kännas riktigt bra. Vet inte riktigt varför jag inte kunde känna mig riktigt glad över loppet men tror det kan ha att göra med det onda jag fick efter fallet vid 7km. Ville ju verkligen försöka att ge allt under loppet samtidigt som jag blev lite orolig för att jag drog på mig något som skulle kunna äventyra Swiss Alpine i juli. Funderade några gånger på hur klokt det verkligen var att bita ihop, nu är jag glad att jag gjorde det!

Jag är riktigt glad över att jag inte fegade, jag sprang enligt min klocka strax under 6-minuters tempo helt enligt plan och det höll nästan hela vägen. Nu ser jag så oerhört mycket fram mot att få möjlighet att förbättra det här resultatet, för det tror jag att jag kan.

Här kommer också loppet i siffror, jag gillar ju sånt :-). Jag höll ett superbra och jämnt tempo de tre första milen, faktiskt ända fram till 32 km. Sen tappade jag massor. Men det var lärorikt minsann!! image

3 kommentarer:

  1. Fina siffror tjejen!
    Jag tycker du gjorde ett jättebra lopp!
    Jag ser också fram emot att förbättra mig vilket jag vet att jag kommer göra!

    Hoppas du inte fick bestående värk efter fallet.

    SvaraRadera
  2. Identiskt tendens i mitt schema från loppet. Intressant onekligen. Ser att du plockade över hundra placeringar över hela loppet. Bra, bra.

    SvaraRadera
  3. Jossan -> Tack, jo jag är rätt nöjd med dem. Skulle vart någon timme till bara. Men det tar jag nästa år :-). Att du KOMMER att förbättra dig, men Jossan du har blivit superduktig!! Du har ju sprungit ett helt marathon!! Hur många gör det??

    Daniel -> Ja, de säger ju så att det är vid 30-35 som loppet börjar... med erfarenhet från fler lopp så tror jag man kan lära sig att hålla ihop det hela loppet. Det är min förhoppning i alla fall

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Profillänk på Facebook

Carina Boréns Facebook-profil