Sidor

torsdag, juli 22

Inte riktigt som planerat men bra ändå

Idag fortsatte jag på spåret att alternativträna så mycket som möjligt. Att jag gör det istället för att springa som jag ju egentligen helst skulle vilja göra är att jag har lite känningar, främst har jag ont i min högerfot, ett ont som jag har känt av till och från senaste halvåret men som jag vill bli kvitt helt till nästa vecka.

Dagens träning började med cykel till gymmet följt av uppvärmning på cykel. Därefter skulle jag köra ett pass som kallades för “Z-express”. Hmm, frågade i receptionen vad det innebar och de sa att Z stod för Zomba… Jaha ja sa jag vad innebär “zombaaaa” då? Det är ett latinoinspirerat dansaerobicspass svarade tjejen. hahaha tänkte jag, klockrent! Koordination är verkligen inte någon av mina starkare sidor. Är nog en fara både för mig själv och andra när jag börjar vifta med armar och ben.

Visst, det var kul och jag blev rejält svettig och trött som bara den, men om jag lyckades göra något rätt… haha troligen inte men jag körde på så som jag TRODDE det skulle vara, hoppade och studsade och skakade rumpa och axlar så det stod härliga till.

Passet som följde däremot var bekant, core, träna magen, det har man ju gjort förut, så sent som igår fick den sig en genomkörare. Inga konstiga rörelser, inte speciellt svårt men tungt som attan! För att öka på effekten lite extra så tog jag en viktplatta som jag la på magen, no pardon!! IMG_2610

Cyklade sen direkt från gymmet ner till Eriksdalsbadet för att köra två timmars vattenlöpning men där gick jag tyvärr bet. ALLA våtvästbälten var upptagna, Hammarby FK hade lagt beslag på samtliga så jag valde istället att simma. Det var ett tag sedan som jag simmade som träning så det kommer nog att kännas om ett par dagar. Jag simmade ungefär en timme och fick ihop 2000 meter, bara bröstsim för det är det enda jag kan. Det var rätt skönt, valde att simma i utomhusbassängen, härligt att ha himlen ovanför!!

Hade tänkt att köra ett pilatespass på kvällen också men var tvungen att göra lite andra ärenden så jag hann inte med. Imorgon fortsätter jag på mina alternativträningspass. Vattenlöpning står på schemat och eventuellt bodypump och pilates. Känns allt bra så tar jag och joggar en sväng.

9 kommentarer:

  1. du ser vältränad ut carina!!! hoppas känningarna släpper snart!

    SvaraRadera
  2. 2 timmar?!! Jag hade dött av tristess! :)

    simning låter dock inte helt fel, borde göra det oftare!

    SvaraRadera
  3. Mia har fått seriös konkurrens om titeln som Superwoman. Var ska det här sluta :)

    SvaraRadera
  4. du ser sjukt stark ut! Sicken brud!!!

    SvaraRadera
  5. Japp ser bra ut och det är nog vettigt att trycka in så mycket alternativträning som möjligt innan Swiss. Vila benen och bara stärka kroppen!

    SvaraRadera
  6. Bra att du alternativtränar bort det onda i foten.

    SvaraRadera
  7. Träningsglädje -> Tack! Jo, jag hoppas också det, har ju en vecka på mig nu innan loppet.

    Andréa -> Det var superskönt att simma!! Håller med dig, man borde göra det oftare.

    Fredrika -> haha, nädu, tror jag fortfarande ligger hästlängder efter den superbruden!! Jag jobbar på i min takt:-)

    Mary -> Synd att musklerna för tillfället är rätt obrukbara... Som en bodybuilder, bara luft ingen styrka, haha. Men muskler är ju snyggt så, tja nån nytta gör di..

    Dunceor -> Japp, det är min plan just nu. Benen ska vara på topp den 31:a men träna annat under tiden.

    Ellinors dröm -> Jag alternativtränar och visualiserar bort det onda.

    SvaraRadera
  8. Vilken osis att alla bältena var utlånade!Guld med eget.:-)vad är det i hälen mån tro? Hoppas hur som helst att det släpper fort fort!

    SvaraRadera
  9. Ingmarie -> Ja, det var lite synd fast å andra sidan fick jag ju simma istället och det var också väldigt skönt! Nja, det sitter inte riktigt i hälen det sitter mitt i högerfoten. Får jobba med det ordentligt när jag kommer hem.

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Profillänk på Facebook

Carina Boréns Facebook-profil