Sidor

lördag, juli 17

Trailrunning

Idag var vi nerbjudna till Jan-Erik i Nynäshamn för att springa hans SUM-träningsrunda och prata lite Swiss Alpine. Just nu kan jag inte prata Swiss nog mycket, just nu kan jag inte springa trail nog mycket, jus nu kan jag inte inte träffa mina vänner nog mycket. Så den här inbjudan kunde jag absolut inte tacka nej till, det blev självklart ett rungande JA JA JA TACK.

Jag hämtade upp Maria vid Gullmarsplan för att sen fara söderut mot mötesplatsen Lidel strax utanför Nynäshamn där Jan-Erik mötte upp. Turen vi sprang var på runt 12 kilometer och det var en jättefin trailrunda men som sög musten ur mig i värmen. Tur det inte var blött som det vanligtvis är där för då hade det varit ännu tyngre. Leden gick upp och ner för små bergsknallar, genom hagar, över rötter och stenar, genom buskage som var högre än oss alla och utefter stranden med utsikt över viken där många småbåtar lagt till.

bild (4) Efter turen gick vi ner mot en liten badplats där jag tog årets första dopp, japp, ni läste rätt, det var mitt första dopp för året och det var grymt skönt!! Ljuvligt varmt och skönt men ändå svalkande efter vår joggtur. Planen var sedan att ha en picnic men då det började regna och åska så ändrade vi planerna. Vi blev istället hembjudna till Jan-Erik där hans sambo hade bakat en fantastiskt god rabarberkaka som serverades med vaniljsås, kungligt gott!! Diskussionen till kakan gick i alpernas tecken där vi kikade på banprofilen, pratade dropbags, lämplig klädsel och vätskesystem.

2 kommentarer:

  1. Lite mer sån där skog skulle jag behöva nu känner jag!

    SvaraRadera
  2. Andréa -> Jag med, jag har ännu inte lyckats springa en trail utan att fara på öronen. Det gjorde jag även den här gången... Övning ger färdighet.

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Profillänk på Facebook

Carina Boréns Facebook-profil