Sidor

lördag, oktober 30

Imorgon är det run-off med TSM

Tiden går så oerhört fort, det var inte länge sen tycker jag som jag sprang maran och nu är det redan dags för en ny säsong. Det ska bli kul, jag känner mig taggad och ser fram mot morgondagen.

TEAM_SM_logo_vit_750

Då det är uppstart imorgon så är det en heldag som gäller. Föreläsning, presentation av TSM, löpning, någon form av styrketräning och så lite mingel med sponsorerna vid lunchen. Jag har pratat med Marie och enligt henne så ska föreläsningen av Peter Holgersson vara riktigt bra. Han ska prata om löparkroppens fysik, vilka egenskaper marathonkroppen bör ha och vilken typ av träningspass som ger önskad effekt. I mina öron mycket intressant!

P1000936 Det här kommer om en si så där dryga
20 veckor vara en vanlig syn på söndagarna

Mina tankar kring säsongens TSM
Planen för min del är att springa med 4.00-timmars gruppen. Jag vet att jag i dagsläget inte alls är redo för det höga tempot men det är ju alltid så känns det som, att jag JUST NU inte är redo för det höga tempot. Jag brukar alltid ha en massa bra anledningar till att jag ska springa lite lugnt; inte ta ut mig det där sista, spara lite till nästa pass och så vidare. Tänkte det var dags att prova en ny taktik nu, jag jobbar mig igenom det passet jag håller på med för tillfället, biter ihop och tar ut mig totalt om det så krävs. Vid varje pass så struntar jag helt enkelt i om jag kommer att orka genomföra nästa pass. Det får liksom bli nästa tränings utmaning.

Smart va!

Ska Du träna med TSM i år?

8 kommentarer:

  1. gokväll carina! vilka appar tycker du är bra - verkar som du har en del tips? kram!

    SvaraRadera
  2. Godkväll!! Jo, jag har testat några stycken men långt ifrån alla. Det finns ju ett antal träningsappar för iphonen. Jag tror jag tar och skriver ett inlägg om det. Min favorit hittills är GymBody, fast det finns andra också som har sina styrkor. jag tror jag tar och skriver ett inlägg om det helt enkelt :).

    SvaraRadera
  3. Det låter kul att sätta i gång med TSM! Kommer det ett sammandrag av Peter Holgerssons föreläsning på din blogg?

    SvaraRadera
  4. Tycker att du ska testa - vi pratas vid under resans gång mot SM!

    Kram.

    SvaraRadera
  5. Det kommer säkert funka jättebra! Minns inte vad du sprang in på för tid i år, men det är ju lång tid till nästa års tävling och du har gott om tid på dig. Bara den där gruppen håller de tänka tempona på passen så klarar du säkerligen att hänga med. Go!

    SvaraRadera
  6. Cecilia -> Det var en fantastiskt bra föreläsning och jag skrev om det. Hoppas att kontentan av det han sa kommer fram.

    Marie -> Jag testade och det höll nästan hela vägen. Nästa gång kommer det gå bättre.

    Andréa -> Jag sprang på 4.24.57 så det är 25 minuter som ska pressas... ganska mycket men som du skriver, det är lång tid dit. Måste ju satsa lite i alla fall:)

    SvaraRadera
  7. Jag funderar på om jag ska bli distansmedlem i TSM bara för att ha lite tips på träning och sen kunna vara med nån gång i vår på pass....

    SvaraRadera
  8. Lisette -> Ja, men varför inte!! Det vore trevligt!

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Profillänk på Facebook

Carina Boréns Facebook-profil