Sidor

torsdag, oktober 14

P90X – nu 4 dagar – and I’m lovin it!

Gårdagens pass fokuserade på axlar och armar och jag insåg rätt snart att ska jag fortsätta med det här, och det ska jag ju, så måste jag köpa på mig lite fler hantlar i olika vikter. Just nu har jag två hantlar nu men jag skulle behöva ett par till. Surfade lite och insåg att Rusta absolut hade det billigaste alternativet, så det blir nog en sväng dit till helgen.

yoga_101179045Jag jobbade sent idag och var inte hemma förrän närmare åtta och då väntade ett pass med 90 minuter yoga på mig. Härligt!! Precis vad min stela kropp behöver, krigarens posé ett, två och tre och massor med andra övningar som utmanade både stela muskler och taskigt balanssinne.

Jag ser redan fram mot passet imorgon som innehåller ben och ryggträning. Pullups och chins igen… När jag gjorde testet i söndags så kunde jag, om man verkligen är snäll i sin bedömning, göra typ 1/4 dels pullups. Det var allt… Det ska bli intressant att se om jag överhuvud taget någon gång i framtiden kommer att kunna göra en hel själv utan att ta hjälp av en stol. Men det är mitt mål. Jag ska ge mig själv en guldstjärna då jag fixar en hel pullups på egen hand.

Bring it on!!

6 kommentarer:

  1. vad kan en pullup vara för någonting ?

    SvaraRadera
  2. Pullups - ja shit vad starka vi kommer bli! Jag känner skillnad faktiskt, men släpper inte stolen än på ett tag!

    SvaraRadera
  3. Liverun -> haha, jadu, vet inte ännu, kan berätta det när jag kommit på det :)

    Marie -> Dåligt, kollade lite närmare på nätet och insåg att stockholmsbutikerna inte hade det...

    Sofy -> Jag tycker jag känner skillnad bara på en vecka. Troligen inbillning men det struntar jag i :). Jag ÄR starkare :). Imorgon ska jag testa igen :)

    SvaraRadera
  4. Nu kommer jag in lite från vänster...är inte pull-up och chins ungefär samma sak fast man har lite olika grepp. Reservation dock från amatören. :-)

    SvaraRadera
  5. Ellinor -> Jo, jag tror att det är det som skiljer. Vid chins så har man handflatorna mot sig och vid pull-up så har man dom från sig. Annars exakt samma. Helt rätt :)

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Profillänk på Facebook

Carina Boréns Facebook-profil