Sidor

söndag, oktober 24

Shopping och kampsport

För att göra en lång historia kort. Sen jag körde igång med min P90X-satsning så har jag jagat lite för att få tag på rätt prylar för att kunna utföra passen så bra som möjligt. Det som har saknats är en bra pullup-stång och 3- och 5kg hantlar. Nu har jag äntligen lyckats komplettera min utrustning med allt detta fast det satt långt inne. Pullup-prylen hittade jag på XXL i Bromma och 5kg hantlarna sprang jag på… Konsum!

20101023-IMG_5048Den viktiga stretchen!!

Glad i hågen över mina nyförvärv så gav jag mig hemåt för dagens pass, P90X Kenpo, ett högintensivt kampsportspass som faktiskt är riktigt roligt. Den här veckan lyckades jag också ta ut mig lite lite mer då jag lärt mig de olika momenten lite bättre. Tycker dock att vissa av sparkarna är rätt knepiga. Har en tendens att liksom falla mot höger då jag sparkar mot vänster och vice versa. Förutsätter att jag kommer att bli stabilare med tiden då tekniken vässas och bålstyrkan kommer att tränas upp väsentligt. 

P90X 14 dagar – ännu inga magrutor i sikte…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Profillänk på Facebook

Carina Boréns Facebook-profil