Sidor

tisdag, oktober 12

P90X Fas1 dag 2 o så lite löpning

Redan idag på morgonen, närmare bestämt klockan 06:00 till mina grannars förfäran drog jag igång pass nummer två, Plyometrics, ett pass med massor med hopp och skutt och flås, som gjort för att köra tidigt på morgonen när resten av världen sover. Det var roligt fast jag tror att jag skulle kunna ha tagit ut mig en hel del mer om jag inte hade känt mig lite hämmad av den tidiga morgonen. Nästa vecka då samma pass ska köras igen så ska jag nog försöka att få till det på kvällen istället, skulle kännas bättre.

Att jag körde passet i ottan idag berodde på att min plan var att träna med IF Linnéa nu på kvällen. Marie skulle göra debut och jag “återkomsten”. Tyvärr, eller föresten egentligen inte tyvärr, men inställt blev det. För Maries del så kom jobbet emellan och för egen del så prioriterade jag bort det då Madde ringde och ville träffas. Valet var enkelt:).

Väl hemma igen gav jag mig ändå ut på ett sent pass, det blev riktigt riktigt kort, nog bland det kortaste jag sprungit. Det var ändå en seger att jag kom ut för jag kan inte påstå att jag var supersugen på att springa när jag väl kom hem. Knappa tre kilometer blev det, faktiskt var det rätt skönt att springa när jag väl tagit mig ut, luften var klar och crispig, riktigt höstigt! Tyvärr så gnällde mitt knä redan efter ett par kilometer så då vek jag ner mig och lommade slokörat hem igen. Så kan det gå. Nu tortyrstund med min foamroaller så är den här träningsdagen till ända.

Kan nämna också att i P90X ingår också en dietplan, den berättar jag mer om i ett annat inlägg.

Bring it on!

4 kommentarer:

  1. Min vän Pat i USA kör ett av de där programmen och har lyckats hur bra som helt. Men han är också minutiös!

    SvaraRadera
  2. ha, ha, känner igen, jag hopeskuttade plyomterics igår kväll. Det blir inte så mkt bättre att göra det på kvällenm nan får verkligen tänka "hoppa som en katt". Mitt i denna P90X utmaningen önskar man att man bodde i hus - tänk ett eget inrett p90x-rum med chinsbar från taket, mjuka mattor och massa olika hantlar i olika tyngd. MMmmm!

    SvaraRadera
  3. Nästa vecka är en ny vecka - då ska inget jobb i världen komma i mellan :)

    Det är bra att träna på att hoppa tyst - ju tystare du landar desto smidigare är du!

    SvaraRadera
  4. Ingmarie -> kul att höra!! Jag ska vara minutiös jag också, här ska fixas resultat :)

    Sofy -> "hoppa som en katt", precis så ska jag göra! Än så länge är det en väldigt tung katt en jag jobbar på det haha, tur jag bor längst ner! På tal om ett P90X-rum så ser mitt vardagsrum ut ungefär så... och värre kommer det bli när jag varit på Rusta:)

    Marie -> Nä, nästa vecka får vi allt ta oss i kragen och köra!!! Hur svårt ska det va liksom... är smidig= snabb?? I så fall vill jag bli det :)

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Profillänk på Facebook

Carina Boréns Facebook-profil