Sidor

onsdag, oktober 6

Runners Gym

Jag och Tene pratade redan då vi åkte hem från Vasastafetten för typ jättelänge sen att vi skulle ta oss till Runnersgym för att testa på den träningen. Runnersgym är träning som är anpassad för löpning och löpare och hålls i Body In Motions lokaler vid slussengallerian. Passet hålls av Rubin McRae och då jag har gått på pass med honom redan tidigare så hade jag en del förhoppningar på klassen.

Jag och Tene bestämde oss för att även haka på på löpningen som föregår själva passet, löpningen är en 8km runda som de kör innan. Jag måste erkänna att jag var rätt orolig för passet och inte blev jag mindre orolig när jag kikade runt på vilka som skulle med o springa. Det var inte direkt några som kämpar med att komma under timmen på milen… Jag ville inte sinka så jag tänkte att jag hakar på så länge det går. De hävdade förstås att det skulle vara ett lugnt pass.. yeah right!!!

Drog iväg från slussengallerian uppför Katarinavägen, sneddade upp på Glasbruksgatan och vidare över Södermalm. Catti och Rubin frågade då och då om jag var med och höll lite koll och frågade om det gick bra. Jodå, svarade jag, kommer persa på fem kilometer… Tyvärr hade klockan inte fått kontakt med satelliterna så jag kunde inte kolla då vilket tempo vi höll men fort gick det. Hängde med i dryga tre kilometer sen vek jag av och genade tillbaka till slussen, vi var där ungefär samtidigt ändå… jaja, jodå, jag överlevde uppvärmningen.

Sen började själva Runnersgym-passet. Först värmde vi upp, haha, med jogg på stället, hälkick, höga knän, jägarvila med hopp och andra typer av hopp. Högt tempo, en jäkla pepp från Rubin och tuffa övningar där hela kroppen fick sig en gneomkörare. Ungefär det sista vi gjorde på passet var att Rubin skickade ut oss till trappan i husen och så var det bara att springa på, upp och ner, tempo tempo tempo!!! Ta tre steg i taget, tempo!! Spring uppför med höga knän, varje trappsteg. Sen var det dags att hoppa jämfota uppför trappan och jag inser FAN, jag kan inte hoppa jämfota!!! Jag står, koncentrerar mig, hoppar och landar…. vänster höger. Står, koncentrerar mig hoppar, landar… vänster höger, jag ska ju landa jämfota!!!!! Förutom den lilla fadäsen så var träningen mycket bra, känner mig skönt trött i kroppen.

Note to self: Lära mig hoppa jämfota

4 kommentarer:

  1. ni har så mycket kul i stockholm! Skulle också vilja testa.

    SvaraRadera
  2. Karin - Jo, jag kan bara hålla med, det finns verkligen ett enormt utbud här. Det är "bara" plånboken som begränsar, man vill lite för mycket...

    SvaraRadera
  3. Äh du hoppar väl inte jämfota när du springer ;)

    SvaraRadera
  4. Nä, det är klart, det gör jag ju faktiskt inte... bra tänkt!!:)

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Profillänk på Facebook

Carina Boréns Facebook-profil