Sidor

onsdag, april 7

Nedräkning tre dagar kvar – planeringen fortsätter

Nu så har jag lagt ännu en av dessa väntans dagar bakom mig. Idag har jag varit ute och luftat benen, en extremt kort runda blev det och jag sprang helt utan krav på vare sig hålla uppe tempot eller hålla nere tempot. Helt på känsla och det kändes riktigt bra, lovande inför helgen.

Jag har också bestämt mig för vad jag kommer att ta med mig att äta under loppet. Efter mycket bra tips från ultrababes så har jag bestämt mig för följande i mina åtta små påsar, en för varje varv. Pannkakor, Hällekakor med mycket Bregott och salami och kanelbullar. Förutom detta kommer påsarna också att innehålla salta katter, djungelvrål, Ahlgrens bilar, Dextrosol, nötter, chips, torkad frukt och choklad. Dricka kommer jag också att göra, vatten kommer jag att ha med mig i vätskebältet under hela loppet och så kommer jag att komplettera det med blåbärssoppa, Coca-Cola, hallon o blåbärs smoothie, Gainomax och sportdryck. Jag kommer också att käka salttabletter för att säkerställa att jag har bra saltbalans i kroppen. Jag kommer även att ta med mig bananer och kaffe i en termos.

Det som återstår med planeringen nu vad beträffar maten är det logistiska, jag måste komma på något sätt att få med mig mina påsar. Någon form av väska att fästa på vätskebältet måste till. Men det blir morgondagens problem.

7 kommentarer:

  1. Hahaha den häxblandningen vill jag inte känna vid mig att jag tipsat om ;)

    Jag har en väska som hör till perfektabälte, den kan du få låna, men jag tycker inte det funkar klockrent direkt, det liksom skumpar. Men som sagt den finns om du vill låna!

    SvaraRadera
  2. Haha nä kanske inte exakt innehållet. Det har jag ju plockat mycket från vad jag själv tycker om. Men tankarna och idéerna, att äta tillräckligt redan från start. Att se till att ha en plan och så, där har du min vän definitivt ett finger med i spelet. Tackar för det :-). Jag hör av mig till dig om väskan!

    SvaraRadera
  3. Låter som en salig blandning av gottigheter det där!
    Du kan ju lämna dina påsar vid Linnéaklacken så ser vi till att du får dem varje varv!
    Ses på lördag!

    SvaraRadera
  4. Jossan -> Ja, jag lägger de gärna vid Linnéa-klacken vore jättebra. Kanske kan få lite hjälp med att fylla flaskor och så också:-)

    Vi ses!!

    SvaraRadera
  5. Carina
    självklart hjälper vi till, det är det vi är där för :)
    Ska bli kul att heja på er!

    SvaraRadera
  6. Du verkar iallafall väldigt välförberedd! Jag håller tummarna -det kommer att gå bra för dig!

    SvaraRadera
  7. Miss Agda -> Tack, jag behöver tummarna:-)!!

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Profillänk på Facebook

Carina Boréns Facebook-profil