Sidor

onsdag, maj 12

Rogers Bergstävling – Inställt, men inte för alla

Idag skulle årets första omgång av Rogers Bergstävling gå av stapeln men den blev tyvärr inställt eller uppskjuten rättare sagt. Den är nu flyttad till den 26 maj. Att den blev inställd innebär ju inte automatiskt att alla de som har laddat för den inte springer.

20100512-DSCN0864 Tio tappra hade ändå tagit sig till Hammarbybacken för att köra backpasset enligt plan. Träna backe kan man ju göra ändå. Efter samling och gruppfoto så startade vi igång varandra och sprang ut på första varvet. Kristina som under eftermiddagen slog mig en signal och meddelade att hon skulle komma och jag höll ihop uppför. Jag kan ju inte påstå att det var jag som var den starkare idag… Mjölksyra och stumma vader kom nästan direkt sen var det bara ett rent slitgöra att ta sig upp hela vägen. Väl uppe så var det bara att dansa nerför, nu gick det undan rejält!!! Vi måste haft ett jäkla tempo utför för vi snittade första varvet på strax över 7-minuters tempo.

20100512-DSCN0865 Väl nere så träffade vi på Fredrika som skulle köra veckans andra backpass. Efter lite prat och ytterligare ett foto så sprang jag och Kristina vårt andra varv medans Fredrika värmde upp. Träffade sedan på en mycket seg Fredrika som hade bestämt sig för att skjuta upp backen till morgondagen, “ska man köra backe ska man vara pigg” enligt kloka Freddy. En backe till blev det sen för oss innan vi joggade ner. Ett bra onsdagskväll helt enkelt!!!

Det kändes rätt tungt idag, antar att helgens Lidingö Ultra och måndagens tuffa PoolRunning med Catti sitter kvar en i kroppen.

ETAPPNR. DISTANS TID SNITTEMPO SNITTPULS
Uppvärmning 2,03 km 00:13:34 6:40 min/km 126 bpm
1:a varvet 1,89 km 00:13:23 7:06 min/km 155 bpm
2:a varvet 1,84 km 00:14:12 7:42 min/km 157 bpm
3:e varvet +
nedvarvning
2,09 km 00:19:59 9:34 min/km 148 bpm
TOTALT 7,85 km 01:01:08 7:47  min/km 146 (177)

Rutt 12 maj

2 kommentarer:

  1. Hej. Kul inlägg, får man låna en bild för ett inlägg på riotrun? Missade kameran. Bra kämpat, xtreme nästa vecka....;)

    SvaraRadera
  2. Tack! Klart du får låna bild, inga problem Daniel!!

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Profillänk på Facebook

Carina Boréns Facebook-profil