Sidor

fredag, december 3

Kilometertuggande

Fredag kväll och jag känner mig redan ganska nöjd med veckans löpning. Inte nöjd som i “tillräckligt” utan nöjd som i “bra hittills”. Fredag kväll och jag har sprungit tre gånger redan, vet inte när det hände senast, men det känns fantastiskt bra.

Passet i tisdags blev som jag skrev i förra inlägget riktigt snabbt , tjurrusning delux. De andra två passen däremot har jag hållit igen på tempot i. Jag kommer gå sönder om jag ska springa fort VARJE gång. I dag fick jag till och med till ett lite längre pass. 15 kilometer jogg hem från jobbet med sällskap av Marie. Jag var jätteseg i kroppen hela första milen sen så lättade det konstigt nog så att jag lyckades klämma in en femma till.

P1000524 
Mörkerlöpning i gatlyktans sken

December kanske ska få bli kilometertuggandets månad. Jag måste komma upp i distans om jag ska ha en rimlig chans att klara nästa års ultramål. Så nu i december kanske jag borde koncentrera mig att i första hand få till bra distanspass och i andra hand satsa på att få till snabba pass. Fast jag vill ju springa snabbt också…

Torsdagens pass
Distans: 6km
Tempo : 6.42 min/km
Tid: 40 min
Puls:  medel 141, max 158

Dagens pass
Distans: 15km
Tempo : 7.07 min/km
Tid: 1h 46 min
Puls: medel 142, max 160

4 kommentarer:

  1. Det syns på pulsen att det var mycket snömodd i går :) Jag har lite tips om hur du kan göra med träningen - vi tar det på söndag när vi springer hem från TSM.

    SvaraRadera
  2. Tugga på och njut av helgen =)

    Peace Love och Löparskor!

    SvaraRadera
  3. Då har vi olika mål! Just nu ogästvänligt ute; kallt och snöigt, min kära skog är helt ogenomtränglig av meterdjupa drivor av vitt avfall. Det känns lite tungt (och jag har redan fryst in för några korta, men kvalitativa pass på tråk-löpbandet).

    Jag ska springa 2000km 2010. Jag har nio mil kvar. När de är avklarade tar jag en paus. Har hört att man ska ha löpvila någon gång om året, känns helt rätt nu (snart). Hade dock en härligt 1/2mara i snön idag. Längs en väg visserligen, men skogen som solen lyste på i fjärran var vacker. Jag får leva på det.

    SvaraRadera
  4. Marie -> Ja, det blir lite tyngre!!! Helt klart, tack för sällskapet hem och den alltid så givande diskussionen vi har!!!

    Jesper -> Jag tuggar på :), fick ihop ett rejält långpass idag 20km, så långt var det länge sen jag sprang!

    Karin -> Ja, löpbandet är nog räddningen många gånger när det är lite tjorvigt ute. Ska själv ta och springa lite på band i vinter, mest för att läga mig hålla ett jämnt lite snabbare tempo.
    Haha, vitt avfall!! Vi har alla lite olika syn på det där vita som faller ner :). Jag är föresten också uppe i 2000 kilometer i år, har några få mil kvar. Det är verkligen jättemycket!!!

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Profillänk på Facebook

Carina Boréns Facebook-profil