Sidor

torsdag, december 23

Skogskyrkogården är vacker

20101223-IMG_0124Jag tog ett par extra svängar där idag när jag ändå var där. Efter ett tips via Ingmaries blogg så sprang jag idag söderut istället för som vanligt in mot stan eller runt Hammarby sjöstad. Det var riktigt skönt att springa idag, kände inte av någon trötthet vilket gjorde mig superglad då passet i söndags var mer än lovligt jobbigt. Hade jag inte haft lite ont i benen, höger vad och vänster lår gjorde sig påminda under nästan hela passet, så hade jag med lätthet kunnat klämma 30 kilometer.  20101223-IMG_0121

Dagens pass:
Distans
: 21.05km
Tid: 02:29
Tempo: 07:05 min/km
Puls: Medel 135 (tror det var lägre då jag hade problem med pulsbandet)

image

6 kommentarer:

  1. Vad jag främst kommer ihåg från Mustafa
    Muhammeds föreläsning var att han körde
    12 pass per vecka varav 3 pass var
    styrketräning = 9 löppass per vecka

    (en vilodag per vecka med ett
    pass på morgonen och ett pass på kvällen de
    övriga dagarna)

    och att han nu vid minsta skadekänning eller skada böt ut löppassen mot styrketräning av de muskler som inte kändes
    helt OK till skillnad från tidigare
    när han ignorerade skadekänningar och blev skadad och tappade form,
    så ignorera INTE dessa
    skadekänningar då du då kan bli skadad som
    jag,Daniel,Torkel,Patrick,,, osv i IF Linnea
    har blivit utan styrketräna benen med Hamstring
    curls,Leg extensions,Half-squats,Lunges,Bench steps och Calf raises INNAN du får en muskelbristning då detta inte är speciellt skönt
    och gör att du tappar kondition och muskelstyrka...

    Hans E/IF Linnea

    PS Om du får en muskelbristning är det bra om
    du omedelbart sätter på en kompressionsförband
    efter att ha smörjt in det ömmande området med
    Hirudoid för att begränsa skadan DS

    SvaraRadera
  2. Vilka härliga bilder!

    Ta och massera din gynnande "gubbvad" med någon skön massageolja nu i jul så ses vi på annandagen för lite härlig långlöpning :)

    GOD JUL bästaste vännen :)

    SvaraRadera
  3. Vad roligt att du gillade det och att det kändes bra! God Jul!

    SvaraRadera
  4. Hans -> Du har så sant, klar att man inte ska springa med smärta. Jag har tagit hand om mig nu, masserat och grejjat så idag när jag var ut på en kort julaftonsrunda så kändes det riktigt bra.
    God Jul Hans!

    Marie -> Jag körde massor med massage, med knogarna på min "gubbvad", det hjälpte!! Ses på söndag!

    God jul o kram goa du!!

    Ingmarie -> Ja, det var jättefint därnere!! God Jul!!

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Profillänk på Facebook

Carina Boréns Facebook-profil