Sidor

söndag, december 26

Nu vänder det …

Den här veckan har vi passerat botten… det vill säga årets mörkaste dygn är till ända och i bara farten så passerade vi även julen 2010 och springer nu med raketfart mot 2011.

Jag har njutit av julhelgen tillsammans med min familj i Enköping och haft det hur mysigt som helst!! Jag borde åka dit och träffa dom oftare, det är ju inte SÅÅÅ långt. På julaftonsmorgonen så gav jag mig ut på en kort joggtur innan frukost och kom hem till dukat frukostbord, hur bra är inte det!!

Julaftonpasset:
Distans: 5,2 km  Tempo: 6,06 min/km  Puls: medel 147

20101224-IMG_0138

I morse var jag sjukt seg, jag slöade och hade mig så att jag till sist insåg att jag inte skulle hinna ta mig till Stadion till klockan tio. Med andra ord ingen TSM-träning idag, jag fick ge mig ut på ett eget pass istället. Gav mig ut med en fulladdad telefon och lyssnade på kulturradio. Kulturradion tog mig med till Naturhistoriska och till Etnografiska museet. Trevligt då jag nästan aldrig tar mig dit, nu gjorde jag det löpandes, helt perfekt, snacka om effektivt! Man lär sig bra och (o)viktiga saker när man lyssnar på kulturradion, som att man kan dricka kaffe i en val på naturhistoriska och att de på etnografiska nu har en utställning som heter (o)mänskligt om skelettsamlare och rasbiologer.

Annandagspasset:
Distans: 21,04 km  Tempo: 7,01 min/km  Puls: medel 145

image

3 kommentarer:

  1. Det är skönt att det blir ljusare men samtidigt gillar jag inte att det innebär att vintern såsmåningom tar slut :) Fast det är klart, vår är också rätt fint! :)

    SvaraRadera
  2. Låter som en plan att springa till Enköping en ljus och vacker sommardag/natt :)

    SvaraRadera
  3. Andréa -> Hoppas på att vintern övergår i vår utan slask, om man får önska alltså...

    Marie -> :) deal!

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Profillänk på Facebook

Carina Boréns Facebook-profil