Sidor

onsdag, november 18

Snabbdistans i sköna Hagaparken

Gjorde något så ovanligt som att ge mig ut på ett lunchpass idag. Det som är bra med att ge sig ut på ett lunchpass är att för det första att jag får springa i dagsljus och för det andra får springa på lite andra ställen än vanligt.

pADIDAS1-5657136_pattern_w345a Zonpass stod det på schemat, löpekonomi. Idag var inte tanken att öka löpekonomi-delen i zon3 utan jag bestämde att 30 minuter där fick räcka. Dagen till ära så tog jag på mig mina nya favoritskor, Adidas Adizero, helt underbara att springa i. När jag tar på mig dem så förstår jag vad de menar med “löpkänsla”, jag får en så jäkla speed på benen.

Passet kändes så där, när jag sprang så tyckte jag att först var det lätt att springa men fick inget flyt då jag fick problem med kontakt till pulsbandet och krånglade med det. När det sedan var dags för själva fartbiten så tyckte jag mest att det kändes tungt. Blev supertrött och fick gå lite då och då. Men men så är det väl. vissa dagar flyger man andra skulle man behöva rullator:-).

It goes up and it goes down!

Så här blev passet:

Pulszon Tid Tempo Puls
1 <130>10 min 6.06 133 (165)
2 130 – 150 10 5.55 148 (156)
3 > 150 30 5.42 163 (171)
Nedvarvning 7.40 6.24 156 (169)
Totalt 58 5.59 154 (171)

Imorgon ska jag till Skogen för ett nytt laktattest. Ska bli oerhört spännande. Mer om det i ett senare inlägg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Profillänk på Facebook

Carina Boréns Facebook-profil