Sidor

söndag, maj 3

Intervallträning med TSM

Idag var det inte något långpass med TSM utan det var intervaller inlagda i programmet istället. Vi körde två kilometers uppvärmning och därefter tre koordinationslopp innan själva intervallerna började. Vi körde en runda där vi la in intervallerna, mycket trevligare än att köra dem fram och tillbaka samma sträcka. Själva intervallerna körde vi 3 * 3 * 500 meter med 1 minutes vila mellan intervallerna och 2 minuters vila mellan serierna. Så det blev totalt 9 stycken femhundringar. Vi körde i ett tempo av 5.40 min/km. Intervallerna kändes riktigt bra, jag kände inte att jag hade några problem med att hänga med. Däremot var jag väldigt trött och tung i benen efter intervallerna på nedvarvningen, så nog tog de i alla fall. Det var riktigt kul, ett bra pass.

Ser nu fram mot en vecka där jag även kommer att köra träning med NMT, tanken är att köra med dem i alla fall måndag och fredag, jag tror jag hoppar över konditionspasset på onsdag, behöver i alla fall en hel vilodag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Profillänk på Facebook

Carina Boréns Facebook-profil