Sidor

onsdag, maj 20

Klättrat på väggarna

Vaknade i morse full av energi, kändes toppen efter gårdagens icke-dag. Vad som känns extra bra idag är att man har fyra dagars ledighet framför sig, känns verkligen skönt. Ska roa mig i helgen med att få i ordning rummet som jag ska ha till arbetsrum, riva tapeter, spackla och måla. Det kommer att bli jättefint.

På kvällen var jag och Ingela på Klätterverket i Sickla. Jag kom dit lite tidigare än Ingela så jag hann idag värma upp ordentligt, gjorde vad man borde göra varje gång innan ett klätterpass. Körde uppvärmning i form av till att börja med övningar som fick upp blodcirkulation och puls en aning. Fortsatte sedan med lätt lätt bouldering för att även värma upp och förbereda kroppen på rörelsemönstret. Därefter när Ingela kom så fortsatte förberedelserna med att klättra några gånger på en lättare led. Med den här typen av uppvämning så kan nog skador hålla sig lite längre bort. Då jag är rätt skadebenägen så borde det ingå i varje pass.

Jag tog det rätt lugnt idag, vill verkligen inte skada mig nu när det bara är drygt en vecka kvar till Stockholm Maraton. Men trots att jag tog det relativt lugnt så gick jag ändå på några leder i 6a - 6a+ registret med rätt bra resultat. Så länge inte greppen är för krimpiga så går det bra, fingrarna är ännu inte så starka att man klarar den typen av små grepp. Det är nästan fingrarna som tar längst tid att träna upp, så enormt mycket små små muskler och senor som ska få tid på sig att bli starka.

Som belöning för ett bra pass och som start på en härlig helg så gick vi på Creperie Tre Knop och käkade efteråt, hur gott som helst. Jammi!!

2 kommentarer:

  1. Hur ser schemat ut för träningen de kommande dagarna?

    Våga vila eller........

    /S

    SvaraRadera
  2. Jag vågar nog vila, om det är det som gäller!! Jag skrev precis ett inlägg om träningen inför maran. Please jag behöver verkligen tips över hur jag ska lägga upp träningen. Det börjar kännas nu!! Äntligen! Hur ska du själv träna inför maran? Hur mycket vilar du?

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Profillänk på Facebook

Carina Boréns Facebook-profil