Sidor

fredag, oktober 30

24 hours without joggingshoes

Men det betyder inte att jag inte har tränat, jag har faktiskt hunnit med hela två träningspass på de här 24 timmarna. Man KAN faktiskt göra annat än att springa...

Igår kväll så var det äntligen dags för lite klättring igen, det var nu tre veckor sedan sen jag klättrade sist så det var verkligen på tiden. Jag insåg igår att det inte funkar med de här långa uppehållen, jag tappar helt enkelt för mycket. Igår var jag där med Catarina och Marre och jag trodde nog att det skulle gå skapligt, på något sätt sitter kanske framstegen i löpningen i huvudet och jag tror att jag kommer att ha samma framsteg i klättringen. Men vilken blåsning!!

Jag hängde och jag slet och jag drog på mig mjölksyra och hade taskig teknik och fuskade mig upp och ja, jag var helt enkelt skitdålig!!! Jag kommer nu från och med måndag nästa vecka att börja trappa upp klättringen, jag kommer att köra minst en gärna tre gånger i veckan för att se om det kanske kan börja hända något där. Jag är på botten nu och kan bara bli bättre!!!

I morse var det dags för den återkommande vattenlöpningen. Min tanke var att jag skulle vara i Eriksdalshallen 06.30 i morse men så blev det inte. Min klocka trodde att det var lördag och lät helt enkelt bli att väcka mig. Jag måste ha gjort något galet när jag ställde klockan tillbaka till svensk tid i söndags och ställde helt enkelt om den en hel dag... Men men väl i Eriksdalshallen så sprang jag på, det kändes rätt bra upp till 65 minuter, då fick jag känning i höger ljumske/höftböjare igen, precis samma smärta som jag förra gången fick efter ca 50 minuter. Jag bet ihop den här gången så att jag fick ihop 80 minuters löpning, tanken var att jag skulle springa 90 minuter, men det funkade inte. När jag väl slutade löpa och kom upp ur bassängen så försvann smärtan direkt. Ett helt ok pass.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Profillänk på Facebook

Carina Boréns Facebook-profil