Sidor

söndag, oktober 25

Första passet med TSM

Idag var det dags för uppstart för Team Stockholm Marathon träningen. Uppstarten den här gången bestod i en heldag vid Stadion och Idrottshögskolan med föreläsningar, löpträning, lunch och utdelning av TSM-tröjan och en löplabbet träningspåse.

De hade delat in oss i två grupper då vi var närmare 800 stycken och omöjligt kunde få plats i en föreläsningssal. Min grupp startade med en föreläsning i salen på GIH. Föreläsning var en dragning om vikten och vinsten med mental träning, den hölls av Anne Fasth som är en av ledarna på TSM. Det var en intressant dragning med lite övningar och en del att tänka på. Och vad man absolut inte ska tänka på, exempelvis så ska orden ALDRIG, INTE, BÖR och MÅSTE, aldrig finnas med i de tankar man har för att peppa sig själv. Typ "jag ska inte stanna" funkar inte...

Efter föreläsningen så gav vi oss ut och joggade. Jag fegade lite idag på grund av att jag kände mig rätt trött och jetlaggad och valde 4.30 gruppen. Även Marie valde den gruppen då hon skulle köra återhämtningsträning efter en tuff gårdag. Det gick väldigt långsamt i den gruppen så när vi fick syn på 4.00 gruppen så smet vi över dit och det tempot kändes bra mycket trevligare. Det avgjorde, i år kommer jag att försöka hänga med 4.00 gruppen så långt det bara går.

Efter det var det paus för lunch och mässa. Löplabbet var där och hade lite rabatterade priser på Reebook skor och kläder. Jag kände inte att jag behövde några nya skor...

Sista passet var föreläsning av Malin Aho som berättade lite om hur TSM var upplagt, inte så mycket nytt för oss gamla rävar... men för de nästan hälften nya löpare så var det säkert en intressant föreläsning.

2 kommentarer:

  1. Wow, vad häftigt!
    För nån anledning tänkte jag på dig häromdagen, tror du dök upp i nån dröm eller annat halvvaket tillstånd. Och nu på morgonen ser jag på LinkedIn att du har en blogg - vad skoj!

    Imponerande med ett marathon, men knappast förvånande.

    Hoppas du har det bra och att livet leker!

    Varma hälsningar Carolina Persson, Headlight (tidigare Carolina Berglund på Precio)

    SvaraRadera
  2. Hej Carolina,

    Kul att du hittat hit!!!

    Kanske kände du på dig att jag träffade dina kollegor i Las Vegas förra veckan, Niklas och Daniel. Hälsa till dem så jättemycket från mig.

    Jag mår superbra, livet ler mot mig!!

    Hoppas att allt är riktigt bra med dig också, och att du trivs på Headlight.
    Grattis till giftermålet föresten!!!

    //Carina

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Profillänk på Facebook

Carina Boréns Facebook-profil