Sidor

söndag, april 5

En dag fylld av träning

Så, då har jag lagt sista dagen på den här träningsveckan bakom mig, det har varit en vecka fyll med en massa nya roliga inslag, allt ifrån härlig utomhusklättring till tuffa backpass med Linnéa och militärträning med NMT. Hoppas att jag får hålla mig frisk, hel och stark så att det blir många fler veckor i den stilen. I like!!!

Idag blev det två härliga pass. Det såg inte så ljust ut i morse, regnet strilade ner, stor skillnad mot gårdagens fantastiska väder. Men när förläsningen väl var klart var det också uppehåll. Passet gick efter en ganska kuperad bana så det blev lite "gratis" backträning, i slutet var det en riktigt tuff motlöpa som utmanade benen riktigt ordentligt. Jag försökte att tänka som MarathonMia då jag kände att jäklar nu ger jag snart upp, jag testade mantrat "fan va snygg jag blir till sommaren", det funkade ;-), tänk att fåfänga går att använda även i löpningen...



Att lägga in ett klätterpass efter ett tufft långt löppass... Det kändes helt rätt när jag planerade det men när jag efter löppasset satt och åt Lasagne från igår så kände jag mig allt annat än taggad, riktigt sliten faktiskt. Men när jag väl var på Karbin och träffade en energisprudlande Ingela så kändes det faktiskt rätt bra. Klättringen var väl inte den bästa jag presterat men ett par timmars klättring i femma-registret blev det allt. Ett tydligt tecken på att jag förmodligen druckit på tok för lite under löppasset var att jag fick kramp/sendrag i benen så fort jag försökte att stämma... Jobbigt.

Måste börja ta hand om mig bättre, ta med energidryck på löppassen och dricka mycket redan från start så kanske även löppassen kommer att kännas lite lättare.

En gammal vän som från nu måste följa med på långpassen. Åtminstone på alla pass som närmar sig tvåtimmars gränsen

2 kommentarer:

  1. Ja, jag sa ju det. Två klunkar vatten räcker inte på 2½-timmes pass. Helena

    SvaraRadera
  2. Helena -> Nej, sannerligen inte, måste dricka mer, men jag tycker det är svårt ibland att få i sig tillräckligt. kanske något man kan träna upp.

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Profillänk på Facebook

Carina Boréns Facebook-profil