Sidor

tisdag, april 7

Sjukt jobbigt eller sjukt jobbigt!!!

Idag var det dags för lite intervaller med Linnéa, långa intervaller stod det på schemat. Tänkte att det blir väl som förra gången, en lång intervall (läs uppvärmning) till Årstabron och så enkilometersintervaller över bron och så en lugnt nedvarvning tillbaka...

NOT

Idag var det dags för en liten större utmaning, intervaller i obanad terräng!!! Ja, det vill säga intervaller i Rålis på ojämn underlag, "för att stärka benmuskler" sas det, och shit vad det stärktes!! Man kunde välja mellan tre olika sträckor en "kort" på 950 meter, en längre på runt 1200 och så en jäättelååång på 1400 meter.

Vi började med att springa en liten "testrunda" för att kolla banan, den rundan gick i samma tempo som mina intervaller senare gick i, så egentligen så kan man säga att jag gjorde en extra intervall. Då passet var slut hade jag fått ihop sex "korta" intervaller, det var minimum enligt Ken som höll i dagens träningspass. Dessa sex tillsammans med den första "testrundan" gjorde att jag fick ihop sju intervaller idag, det var tre fler än förra gången och på ett mycket tyngre underlag. Mitt stora problem med intervaller är att jag hittills inte lyckats hålla ihop dem, jag går alltid då och då under intervallerna för att jag blir så j-a skittrött! Men i det stora hela är jag skitnöjd med dagens pass!!!! Fast jag är fortfarande verkligen sämst i klubben!!, Det kan kännas lite jobbigt faktiskt, men men, någon måste ju hålla ställningarna där bak också :-).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Profillänk på Facebook

Carina Boréns Facebook-profil