Sidor

måndag, april 20

Välbehövlig vila

Var nu ikväll och klättrade med Ingela på verket och det gick skapligt, men jag tycker det känns som om kroppen säger ifrån nu, jag har ont lite här och var och känner mig allmänt trött och oinspirerad. Jag fick till och med riktigt ont runt höger skulderblad efter den sista svåra leden. De senaste två veckorna har känts så tunga så nu har jag tagit beslutet att vila mig i form istället. Tänkte att jag skulle se om snabbdistansen på torsdag kan kännas lite bättre efter ett par dagar utan träning.

Förstår inte men det känns som om jag "maskar" när jag ställer in träningspass som jag tänkt köra och som jag skulle vilja genomföra. Nu ska jag bara softa och njuta av lite ledighet, kanske ta ett långt härligt bad imorgon kväll och kanske ett lugnt skönt yoga pass på onsdag. Ser till och med fram mot det, det här kommer att bli bra!

De pass jag ställer in den här veckan är:
- Måndag morgon: Nordic Military Training
- Tisdag kväll : Långa intervaller med Linnéa
- Onsdag morgon: Nordic Military Training

Sen tänkte jag köra efter planen från och med torsdag.

2 kommentarer:

  1. Att vila sig i form är väl minst lika viktigt som träningen i sig om jag förstått rätt.
    Och för dig som tränar så mycket är det kanske extra viktigt antar jag.
    Se till att pyssla om ditt psykiska jag också...inte bara det fysiska..*L*

    Kram syss

    SvaraRadera
  2. Det är sant, och nu har jag rätt ont i nacken/skuldran så nu kommer det nog bli rätt mycket ofrivillig vila :-(.

    depp depp

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Profillänk på Facebook

Carina Boréns Facebook-profil