Sidor

onsdag, april 1

Tufft, skitjobbigt men sååå kul!!

NMT - Nordic Military Training, säger inte det allt!!! Var på mitt första provapå-pass på NMT, det var något av en chockartad upplevelse på många sätt. Bruno som höll i träningen började med att säga att vi skulle ta det rätt lugnt, varpå han forsade iväg i ett galet tempo uppför en lerig slänt, vidare på en cykelväg mot målet som var en stor gräsmatta (läs leråker). Väl där så var nästa moment att vi skulle ställa oss i hunden, dvs yogaställningen hunden, med händer och fötter i marken och rumpan upp. Jag började med att se mig omkring för att se om man kunde hitta något ställe där det kanske fanns lite gräs kvar där jag kunde placera mina händer med de nya fina vita handskarna på. Det var bara att resignera och vika ner sig, det var lika lerigt överallt. Nästa steg var att den som stod längst ut skulle krypa/kräla/åla sig genom de övriga, då insåg jag att det här med leran var mitt minsta problem.
Träningen fortsatte sen på samma sätt, vi sprang med varandra på ryggen uppför hala branta slänter, gick skottkärra med varandra, brottades, vilan var att stå i plankan.

Men det gav mersmak, härligt att få ta ut sig så totalt!!!

Nu ska jag hem och smälta den här träningen och ta ett beslut om jag ska fortsätta med NMT, måste kolla lite kostnader och hur mycket tid jag kan lägga och så. Har ju lite annat som jag tränar också...

Undrar om det var så jobbigt för att jag har backträningen från igår i kroppen eller att jag helt enkelt är urdåligt tränad eller om det helt enkelt var ett jävligt tufft pass har jag ingen aning om. Men passet dränerade mig totalt på all energi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Profillänk på Facebook

Carina Boréns Facebook-profil