Sidor

fredag, januari 8

Vattenlöpning

Igår var första jobbdagen på två veckor. Tänk vad man hinner komma in i dåliga vanor på den korta tiden. Att sova till fram mot nio halv tio blir vardagsmat och jag kommer inte i säng före tolv. I onsdags gjorde jag en kraftansträningning och tog mig i säng redan halv elva, men den följden att jag låg och skruvade på mig en åt ena hållet än åt andra. Jag räknade även baklänges från 300 (har sett på tv att det ska funka bra), med tre åt gången, 300, 297, 294 ... 9, 6, 3... fortfarande vaken, fungerade inte... Jag måste dock ha somnat till sist för klockan 05.40 vaknade jag av att klockan ringde.

Tidigt förstås men vattenlöpning stod det på schemat och det är såå mycket skönare att komma iväg till Eriksdalsabadet på morgonen, än att slåss med hundra stojande ungdomar som leker bomben på eftermiddagen.

Kom till Eriksdalsbadet precis lagom till de öppnade, stod till och med och hängde lite på låset. Väl där så insåg jag att Eriksdalsbadet den här dagen var ett enda stort kaos. Stängda omklädningsrum, lakritskonfekt i hela bassängen och en nästan kall bastu. Fick sen reda på att det hade brunnit i källaren under onsdagen och att det var därför inget var som det brukade.

Löpningen sen gick bra, kände ingen smärta i mitt högra knä under passet utan kunde springa på. Hade rätt högt tempo och fick upp pulsen ordentligt. Det var första gången på några veckor nu som jag körde vattenlöpning så idag nöjde jag mig med runt 50 minuters löpning. Ett bra pass och väl på jobbet var det rätt skönt att ha hunnit med att träna på morgonen.

2 kommentarer:

  1. Vilken bra start på dagen; och så var det helg och ledigt nu igen. Ha en toppen helg!

    SvaraRadera
  2. Ja, det är skönt att köre lite träning direkt på morgonen. Det väcker kroppen till liv på ett bra sätt.

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Profillänk på Facebook

Carina Boréns Facebook-profil