Sidor

onsdag, mars 10

Laddning inför Skövde

Om tre dagar har jag genomfört mitt första ultralopp och det känns oerhört spännande. En liten förkylning försöker dock sätta käppar i hjulet för mig, men det kommer inte att lyckas. Jag kommer att stå redo klockan 10.00 på lördag, var så säker!

Just nu laddar jag på alla sätt jag kan. Jobbar hårt på att bli frisk från förkylningen så att jag verkligen kan göra mitt bästa i Skövde. Har dukat upp med te och ingefära och massor med C-vitaminer i form av citrus-frukter. Käkar blodpudding och leverpastejmackor och kollar banprofilen.

Min plan till helgen är att inte fega utan försöka köra på rätt tufft. Något jag nog inte har gjort tidigare så det skulle vara väldigt intressant att testa. Sen se hur långt det håller. Jag kommer att gå ut i skapligt lugnt tempo den första timmen för att sedan öka på till ett för min del rätt högt tempo.

Till på lördag har jag laddad med Snickers, Bars, Resorb och smoothies på blåbär. Jag kommer att springa med mina lättare skor Adidas Adizero. IF Linnéa kläder är tvättade solglasögon framtagna och klockan laddad.

Jag är redo för Skövde, frågan är om Skövde är redo för mig!!

10 kommentarer:

  1. Det är massor med dagar till lördag - klart du hinner bli frisk! Ska bli jätteroligt att läsa om ditt ultralopp! Lycka till.

    SvaraRadera
  2. Att DU är redo tvekar jag INTE det minsta om;-)
    Hoppas bara förkylningen försvinner så du kan göra dig själv rättvisa. Intressant upplägg för loppet du har. Kan vara bra att ha skaplig fart så man inte kommer in i en alltför "lusig" komfortfart som kan vara svår höja om känner sig pigg dom sista timmarna. Å andra sidan inte köra på FÖR hårt så man tar helt slut.
    Svår avvägning det där. En och annan gångpaus brukar sitta fint oxå.
    Hoppas underlaget blir bra och att du får användning för dina ☼solglasögon☼
    LYCKA TILL!!!

    SvaraRadera
  3. Åh, önskar jag kunde vara där!

    Det är lustigt, jag tror jag har varit förkyld veckan innan alla mina "stora" lopp. Så var inte orolig, perfekt med den lite extra vilan - på lördag är du i toppform!

    SvaraRadera
  4. Jag vill inget mer än att du blir frisk och stark - men det verkar som att Skövde får vänta till 2011 på dig :(

    SvaraRadera
  5. Anna -> Tack om jag kommer med, jag hoppas verkligen det, men just nu känns det lite tufft...

    Kalle -> Jag trodde jag var redo, nu vet jag inte riktigt... förkylningen håller mig fortfarande i ett järngrepp. Men jag jobbar fortfarande på det. Men som sagt tack för lyckönskningen om jag är där på lördag!

    Fredrika -> Jag hoppas det som sagt... antingen jag eller förkylningen kommer vara på topp på lördag. Hoppas på jag.

    Ellinor -> Tack!

    Marie -> Jag har fortfarande hopp. Tänker inte kasta in handduken förren imorgon lunch, om det behövs då...

    SvaraRadera
  6. FÖRLÅT!!! Det är jag som har smittat dig :-( blev jätteförkyld efter Portugal men nu är jag på bättringsvägen så följer du min kurva borde du vara igång igen på lördag. Lycka till och hoppas vi kan stråla på en femmil ala Rune snart.
    Kram Christina

    SvaraRadera
  7. Men Christina!! Klart det inte är ditt fel, men jag hoppas ju på din plan där!! Att jag är pigg, helst redan i morgon, då jag måste ta beslutet. Vore jättetrevligt att ses någon gång, det borde vi kunna få till!!

    Kram!!

    SvaraRadera
  8. Bra och positiv anda! Jag håller en tumme för dig medan jag flyger till södern ;-)

    SvaraRadera
  9. Karin, som du säkert läst så gick det inte. Nu är det bara att ladda om.

    Hoppas du får en underbar vecka i Portugal!!

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Profillänk på Facebook

Carina Boréns Facebook-profil