Sidor

torsdag, mars 25

Vattenlöpning

Skulle kört vattenlöpning i morse. Ställde klockan på 6.00 för att packa ihop mig och vara vid Eriksdalsbadet klockan 6.30 när de slår upp sina portar. När klockan så ringde tittade jag frågande på den och la mig ner igen. Vet inte vad som hände men tror det beror på att jag helt enkelt kom i  säng lite sent igår kväll. Jag funkar helt enkelt inte på morgonen om jag inte fått mina MINST sju timmar sömn.

Planerade helt sonika om och tog vattenlöpningen efter jobbet istället. Fördelen med att köra på morgonen är att det är sååå mycket lugnare. Mest motionärer och “riktiga” simmare. Efter jobbet så får man dela utrymmet med väldigt mycket mer folk och ganska mycket familjer med barn. Det funkar det också men blir inte samma lugn.

20100301-DSCN0403Tänk att få köra vattenlöpning i den här pölen.

Passet var detsamma som sist, intervaller i tre set med fem minuters joggvila emellan. Varje set bestod av 10 repetitioner med 15s snabb och 15s joggvila. Förra gången la jag in en liten längre vila vid halvtid på varje set, det behövde jag inte göra den här gången, överlag så kändes det här passet lite lättare än förra gången. Jag ser det som en framgång, att jag har lite bättre form än sist. Fast ska jag vara riktigt ärlig så kanske förkylningen jag hade påverkade förra passet en del.

5 kommentarer:

  1. Vattenlöpning i den där pölen är knappast skönt än på några månader. :-) Bra jobbat i poolen. HelenaA

    SvaraRadera
  2. Jag håller med. Efter kl 15 när man dessutom måste vara i den "lilla" bassängen är det helt vansinnigt..Tror du gjorde helt rätt som sov i stället för vila ÄR viktigt.

    SvaraRadera
  3. Te riktiga vara-i-vattnet-i-flera-minuter hann jag med nere i Portugal. Vattenlöpning - då får det nog gå några veckor till...

    SvaraRadera
  4. Funkar man inte på morgonen är det ju ändå onödigt att pina sig då, så du gjorde nog rätt i att fortsätta sova och ta passet på kvällen. Har du annars kört vattenlöpning ute? Funkar det lika bra som inne?

    SvaraRadera
  5. Helena -> haha, ja det kan nog dröja om man inte är en riktig friskus. Fast tanken lockar lite:-)

    Ingmarie -> Ja, det är klart lugnare under morgontimmarna, fast just igår så var det sömnen som prioriterades.

    Cecilia -> Det var lite kallt alltså... Själv så doppade jag inte ens tårna, sån badkruka är jag:-)

    Sofie -> Nej, jag har inte kört vattenlöpning ute, men det måste ju funka lika bra tycker jag... tanken lockar:-)

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Profillänk på Facebook

Carina Boréns Facebook-profil