Sidor

söndag, mars 14

Nu tar jag nya tag

Har ingen lust att älta att det tyvärr inte blev någon start för mig i Skövde igår. Det är ju sånt som händer liksom, alla blir sjuka någon gång vilket sätter käppar i hjulet för planerna. Visst är jag lite orolig nu inför TEC då jag inte har en ringaste aning om hur min form är och hur min kropp fungerar när jag ska hålla igång så länge. Men det får jag ju veta den 10 april :-).

Den här helgen har ändå varit riktigt bra, jag har gjort en Skövde fast på hemmaplan och uppdelat på två dagar. Inte som planerat men ändå bra. Igår var jag ute på en långpromenad, 160 minuter blev det då i det fantastiska vädret, jag smög in något som kunde likna jogg i någon nerförsbacke men det var allt. 20100313-DSCN0642

Idag så körde jag också ett långpass fast idag la jag in rätt mycket mer löpning, väldigt lugnt och försiktigt men ändå löpsteg. Idag blev det 204 minuter ute, totalt alltså 364 minuter nu i helgen= 6-timmars :-) Bra va!!! Vilken kupp!! 40,42 km blev det inte riktigt maraton distansen så någon riktig ultra blev det ju inte, men ok. Det känns som om kroppen börjar vakna till liv igen, förkylningen är på väg bort och nu kommer jag bara att bli starkare och starkare för varje dag för att den 10 april vara superstark. För då jäklar ska jag göra min ultradebut jag är taggad till tusen.

Då ska ultravilddjuret ut!!!

5 kommentarer:

  1. Helt rätt inställning! TEC and go wild!!

    SvaraRadera
  2. Det kommer att gå stråland för dig på tec
    /Anders

    SvaraRadera
  3. Fredrika -> Den enda inställningen!! Jag längtar jättemycket efter det!! Snacka ultra går ju, men va fanken, måste ju BLI ultra någon gång också. På riktigt liksom!!

    Anders -> Tack Anders, och välkommen hit!!

    SvaraRadera
  4. För mig är du ULTRA så det förslår:) Hoppas att förkylningen är helt borta idag!

    SvaraRadera
  5. Tack Marie, men jag väntar nog med att kalla mig ultra tills jag ÄR ultra... snart så!! Förkylningen är såååå mycket bättre och jag vill bara springa nu!!

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Profillänk på Facebook

Carina Boréns Facebook-profil