Sidor

onsdag, februari 10

Långpanna med lite tempo

Ännu en kväll när jag inte hade lust att ge mig ut. Det är egentligen inte det att jag inte vill springa, det vill jag verkligen. Det jag kan känna mig lite trött på däremot är att dygnet bara rullar på och jag hinner inte med riktigt. Jobbar fram till sex, hem byta om, idag var det långpass så jag kom tillbaka från löpningen närmare halv nio. Stretcha, duscha, laga mat, äta och helt plötsligt så är klockan halv elva. Det kan jag känna är lite frustrerande.

Men!! Ändå, efter ett sånt härligt pass som jag hade ikväll så sitter jag nu ändå och känner mig väldigt nöjd. Jag sprang iväg och hann väl knappt utanför dörren egentligen förrän all olust var som bortblåst och jag bara kände lycka och tillfredsställelse med att få vara ute och springa. Sprang idag i mina lätta Adidas Adizero, skön löpkänsla i dom.

Steget var lätt, pulsen låg och tempot högt.

Sträcka: 17,09km
Tid: 01:48:01
Tempo: 6.19 min/km
Puls: 143 (189)

12 kommentarer:

  1. Carina:

    Du imponerar med fart och din numera låga puls bådar gott för framtida lopp

    /Gax-Staffan

    SvaraRadera
  2. Men Carina, nu har du hållit mig på halster tillräckligt länge. VILKA Adizero?? Pro, Boston, Adios, PR.. aaarrrhhh :-)

    SvaraRadera
  3. Staffan -> Tack, det var ett riktigt bra pass. Kändes lätt att springa!! Konstig känsla :-)

    Gullfot -> hehe, Adididas Adizero Ace är det, och dom är lätta, snabba och toksköna!! Ett av alla mina kap då jag var i USA. Tanken var att köpa Adios men jag hittade inga.

    SvaraRadera
  4. vilket bra pass Carina, du är verkligen på G nu!!

    SvaraRadera
  5. Jossan -> Ja, det känns bra, som om jag fått upp lite speed :-)

    SvaraRadera
  6. Steget lätt, pulsen låg och tempot högt. Kan det bli bättre? Grattis!

    Och vad coolt med så många långpass planerade under veckan! Älska långpass!

    SvaraRadera
  7. Det kallas ekorrhjulet det där...;-) Fantastiskt bra jobbat!Snart är det vår!

    SvaraRadera
  8. Sofie -> Nä, eller jo, det är klart att det kan bli bättre, fast känslan i passet var riktigt skön!!

    Ingmarie -> mmm, ekorrhjulet is da word!! Våren är förhoppningsvis här då jag kommer hem från Portugal :-)

    SvaraRadera
  9. Grymt bra jobbat! Känner igen mig precis, men jag tog mig inte ut idag. Jag tog itu med matlagningen och sen tror jag att John Blund smög sig på bakom ryggen och kastade sovsand i ögonen. Grusigt blev det!

    SvaraRadera
  10. Pyret -> Tack! Mat och sömn är inte att förringa. Själv sov jag 10 timmar inatt...

    SvaraRadera
  11. Ace minsann!! Tror inte ens de går att få tag i här, de står högt på önskelistan annars kan jag säga! :D (Tror t.o.m. de är bättre än Adios)

    SvaraRadera
  12. Japp, Ace minsann:-). Superlätta, supersköna små raringar!!

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Profillänk på Facebook

Carina Boréns Facebook-profil