Sidor

söndag, februari 21

Tre saker närmare Swiss Alpine

Den här veckan har fört mig närmare Swiss Alpine, då tänker jag inte bara på att antalet dagar fram till loppet har minskat med ett par, nu 159 kvar, utan andra händelser som kittlar tanken och drömmen än mer.

Två av sakerna är e-post som jag fått. Det första var från Swiss Alpine organisationen, med lite information kring loppet. Bland annat information om att det kommer att vara 200-300 personer, runt 20% av de startande, som kommer att starta klockan 06.00 på morgonen. Det är vi som beräknar hålla på mellan 11-14 timmar. Övriga snabbfotingar kommer att start klockan 08.00, vilket innebär att vi kommer att bli omsprungna av eliten.

Sen damp det ner ett trevligt mail från Kristina Paltén, inget speciellt men innehållet var Swiss relaterat. Jag brukar kika in på hennes sida då och då för att läsa om hennes upplevelse från loppet. Det är superpeppande och jag inser att förberedelser är a och o inför en sådan utmaning. Redan nu förbereder jag mig genom att läsa andras upplevelser, titta på banskisser och kartor, prata om och tänka på loppet.

Den sista saken som får mig att andas Swiss Alpine är gårdagens event ute på Lidingö. Det var en dag då jag fick möjlighet att höra lite om Runes historier om Swiss Alpine. Han har ju sprungit loppet 18 gånger och ska ner dit även nu i sommar, så hans erfarenhetsbank kring loppet är guld värt. Jag kan aldrig höra nog om det och hoppas att han vill dela med sig än mer under min vecka i Portugal.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Profillänk på Facebook

Carina Boréns Facebook-profil